• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

9,2% dagen innan anmärkningen försvinner.

H

Hoppas!

Gäst
Poäng: 0
Hej!
Jag vill ta ett samlingslån på ca 200000kr. Jag har idag 187000 synliga skulder, 9,2 score dagen innan min sista anmärkning försvinner. Ska bli spännande att se om scorekort höjs eller inte. Jag har 36ff och kommer söka via Lendo om den inte går upp över 12%, gör den det tror jag axo är bättre... Vi får se. Även en tanke på medlenslån från min bank Swedbank men tror inte på det pga min UC. Vad tror ni?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Olle.

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
3 Januari 2013
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Vänta tills ff försvinner så du kommer ner lägre säger jag...om du kan...
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Jag har ca 200000 i synliga lån, inga anm, skuldsaldon men ca 20 ff och betyg på 38...
 
H

Hoppas!

Gäst
Poäng: 0
Fan oxå, det gick upp till 19 så jG får vänta, tror inte nån lånar ut när man har så hög score
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 133
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Jag har ca 200000 i synliga lån, inga anm, skuldsaldon men ca 20 ff och betyg på 38...
Riktigt orättvist, kommer aldrig att förstå mej på UC-scoren. Jag kom heller aldrig ner i min score, trots bättre förutsättningar än de flesta som redovisat sin score här på denna sidan.
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Riktigt orättvist, kommer aldrig att förstå mej på UC-scoren. Jag kom heller aldrig ner i min score, trots bättre förutsättningar än de flesta som redovisat sin score här på denna sidan.
Det är så sjukt. Vet personer med mycket sämre förutsättningar som har betydligt bättre betyg. Jag försöker vrida och vända men förstår ej detta system.
 
H

Hmm

Gäst
Poäng: 0
I stort sett är sett är det bara att vänta ut FF tills man kommer ner på betyget Bra på UC. Sen söka på Lendo.

Det kan vara värt om man har många olika krediter, blanco och kreditkort att ta ett samlingslån med hög ränta. Då kan man baka ihop allt till ett lån vilket kommer sänka ens UC rejält. Efter det kan man söka på Lendo.
 
P

Pollos

Gäst
Poäng: 0
Det är så sjukt. Vet personer med mycket sämre förutsättningar som har betydligt bättre betyg. Jag försöker vrida och vända men förstår ej detta system.

Om jag fattat det rätt, så beror det på vilka du jämförs med. tex vilken kommun du bor i och din årslön.

Så bor du i en låginkomst kommun så kan du få bra score trots hög belåning och förfrågningar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp